Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2013

Δυνατότητες - Wislawa Szymborska, 1986.



Προτιμώ τον κινηματογράφο.
Προτιμώ τις γάτες.
Προτιμώ τις βελανιδιές κατά μήκος του ποταμού Warta.
Προτιμώ τον Ντίκενς απ' τον Ντοστογιέφσκι.
Με προτιμώ να μου αρέσουν οι άνθρωποι
απ' το ν' αγαπάω την ανθρωπότητα.
Προτιμώ να έχω πρόχειρη βελόνα και κλωστή.
Προτιμώ το χρώμα πράσινο.
Προτιμώ να μην ισχυρίζομαι
ότι για όλα φταίει η λογική.
Προτιμώ τις εξαιρέσεις.
Προτιμώ να φεύγω νωρίς.
Προτιμώ να μιλώ στους γιατρούς για κάτι άλλο.
Προτιμώ τις παλιομοδίτικες εικονογραφήσεις.
Προτιμώ τον παραλογισμό του να γράφεις ποιήματα
από τον παραλογισμό του να μη γράφεις.
Προτιμώ, σε θέματα αγάπης, μη συγκεκριμένες επετείους
που μπορούν να εορτάζονται καθημερινά.
Προτιμώ τους ηθικολόγους
που δε μου υπόσχονται τίποτα.
Προτιμώ την κουτοπόνηρη καλοσύνη από τους ευκολόπιστους.
Προτιμώ τη γη με πολιτικά.
Προτιμώ τις κατακτημένες από τις κατακτήτριες χώρες.
Προτιμώ να διατηρώ τις επιφυλάξεις μου.
Προτιμώ την κόλαση του χάους από την κόλαση της τάξης.
Προτιμώ τα παραμύθια των αδελφών Grimm από τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων.
Προτιμώ φύλλα δίχως άνθη από άνθη δίχως φύλλα.
Προτιμώ τους σκύλους με τις ουρές τους άκοπες.
Προτιμώ τα ανοιχτόχρωμα μάτια, μια που τα δικά μου είναι σκούρα.
Προτιμώ τα συρτάρια.
Προτιμώ πολλά που δεν έχω αναφέρει εδώ
από πολλά που επίσης δεν έχω αναφέρει εδώ.
Προτιμώ τ' αδέσποτα μηδενικά
από 'κείνα που παρατάσσονται πίσω από αριθμούς.
Προτιμώ τον χρόνο των εντόμων από τον χρόνο των άστρων.
Προτιμώ να χτυπάω ξύλο.
Προτιμώ να μη ρωτάω για πόσο ακόμα και πότε.
Προτιμώ να εξετάζω ακόμη και την πιθανότητα
η ύπαρξη να έχει τους δικούς της λόγους ύπαρξης.




Wislawa Szymborska, 1986.

(μετάφραση από τα αγγλικά, Ευαγγελία Καριοφυλλίδου)









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου